FAQ
Bestellingen
Hoe bestel ik een shirt/trui/romper/stof....?
Er zijn 2 manieren om te bestellen:
1. Koop rechtstreeks op de webshop.
2. Stuur ons een e-mail via het contactformulier.
Wat als ik meer dan 1 item wil?
Bestel gerust zo veel items als je wil, rechtstreeks van de webshop. De verzendingskosten worden automatisch aangepast aan het gewicht van de items.
Wat als ik iets wil bestellen, dat niet terug te vinden is op de webshop?
Heb je een origineel idee, of wil je één van onze bestaande ontwerpen personaliseren? Wil je een andere maat of kleur? Of wil je één van onze kinderdesigns in een volwassenenmaat? Geen probleem! Bijna alles is mogelijk, met logische uitzondering van items waar copyright op rust. Contacteer ons via het contactformulier en wij komen binnen de 24u hierop terug.
Hoe bestel ik een gepersonaliseerd item?
Wanneer je een gepersonaliseerd item bestelt, moet je de naam invullen, die je op het design wil zien.
Eens je bestelling geplaatst is, krijg je van ons een digitaal proefje, dat door jou goedgekeurd moet worden, voor het item geproduceerd wordt.
Er zijn 2 manieren om te bestellen:
1. Koop rechtstreeks op de webshop.
2. Stuur ons een e-mail via het contactformulier.
Digitaal proefje
Waarom krijg ik een digitaal proefje?
Wanneer je een gepersonaliseerd item bestelt, krijg je een digitaal proefje van ons via mail, met het gekozen shirt, trui, romper,... in het juiste kleur, met het gekozen design en de correcte naam. Dit proefje moet goedgekeurd worden, voor we je item produceren.
Betaling
Hoe betaal ik mijn bestelling?
Je kan je bestelling betalen met VIsa, MasterCard, Paypal, American Express, Apple Pay, Sezzle, iDeal en Bancontact. Mocht je liever een overschrijving doen, contacteer ons dan via het contactformulier, zodat we dit kunnen voorzien.
Annulaties en retours
Kan ik mijn bestelling annuleren?
We hopen natuurlijk dat je van je nieuwe items houdt en dat je nooit een bestelling moet annuleren. Maar we begrijpen dat dit kan voorvallen. Je kan je bestelling annuleren tot 24u na je bestelling. Voor annulaties na deze periode, zal een administratieve fee aangerekend worden van €7,50.
Hoe kan ik mijn items retourneren?
We hopen uiteraard dat je tevreden bent met je bestelling. Maar we begrijpen het als je deze zou willen retourneren. Gelieve ons te contacteren via het contactformulier, binnen 5 dagen na het ontvangen van je items. Terugsturen is op kosten van de koper.
Gepersonaliseerde items kunnen niet teruggestuurd worden. Zorg ervoor dat je de proef die je krijgt goed controleert. Eens je die goedgekeurd hebt, is KMLeon niet meer verantwoordelijk voor spellings- of andere fouten in je uiteindelijke item.
Volgende items kunnen niet geretourneerd worden:
-Items die gedragen, gewassen of gestreken werden.
-Gepersonaliseerde items (inclusief stoffen).
-Beschadigde items (uitgezonderd van schade tijdens transport).
Alle items worden beschermd van externe factoren (slecht weer, ruwe behandeling tijdens transport) door een plastiek tas (binnenin de primaire verpakking), die dan herbruikbaar is!
Terugbetalingen
Wanneer word ik terugbetaald wanneer ik een item retourneer?
Je wordt enkel terugbetaald als het item teruggestuurd is en door ons ontvangen is. Eens dit gebeurd is, wordt je terugbetaald (kost van item, geen verzendingskosten), binnen de 5 werkdagen. Afhankelijk van de gekozen betalingsmethode, kan het geld slechts beschikbaar zijn, binnen 10 werkdagen na de terugbetaling.
Verzendingskosten worden nooit terugbetaald.
Verzending
Alle items, behalve stoffen, worden verzonden met PostNL of Bpost België, naar het adres van je keuze. We verzenden internationaal.
Enkele en/of kleine items worden verstuurd in een enveloppe. Grotere bestellingen of meerdere items worden verstuurd in een gerecycleerde (propere!) kartonnen doos.
Stoffen worden rechtstreeks verstuurd van bij onze partner in Kroatië, via koerier. Je zal een track en trace link toegestuurd worden via email, naar het email adres dat je gebruikte bij het plaatsen van je bestelling.
Wanneer worden mijn items verstuurd?
Wanneer je je bestelling plaatst, maken we eerst een digitaal proefje (voor gepersonaliseerde items). Dit proefje moet door jou goedgekeurd worden. Hoe sneller je dit proefje goedkeurt, hoe sneller we je items kunnen produceren.
Eens het proefje goedgekeurd is, wordt je item binnen 3-5 werkdagen geproduceerd. Eens klaar, krijg je van ons een e-mail, met de bevestiging dat je item verstuurd is.
Stoffen hebben een productietijd van 5-7 werkdagen. Eens ze klaar zijn, zal je een link krijgen via email met je track en trace code.
Hoeveel kost verzending?
De verzenkosten hangen af van het gewicht en de hoeveelheid items je bestelt. Deze wordt berekend bij de betaling.
Verzending is gratis voor bestellingen vanaf €50, behalve bij stoffen, deze worden nooit gratis verstuurd, want die worden direct verstuurd van bij onze Kroatische partner.
Hoe lang duurt het voor mijn items aankomen?
In deze levertijden is de productietijd van een item niet inbegrepen.
Verzending binnen Europa duurt 3-7 werkdagen.
Verzending naar de Verenigde Staten en de rest van de wereld duurt 7-20 werkdagen.
Hou deze levertijden in gedachten wanneer je bestelt.
Deze levertijden zijn indicaties en kunnen onderhevig zijn aan onvoorziene omstandigheden (weersomstandigheden, stakingen...).
Verloren geraakte pakjes
Mijn pakje is niet aangekomen, wat moet ik doen?
Alle items worden vanuit België verstuurd. Internationale verzending kan tot 20 werkdagen duren. Als, na deze periode, je pakje nog steeds niet aangekomen is, contacteer ons dan via het contactformulier, zodat we dit kunnen uitzoeken.
Beschadigd pakje
Mijn pakje werd beschadigd tijdens het transport, wat moet ik doen?
Onze items worden altijd met heel veel zorg verpakt, om het risico op beschadiging tijdens transport zo klein mogelijk te houden. Jammer genoeg is het altijd mogelijk dat er toch schade ontstaat tijdens transport. Wanneer je pakje beschadigd aankomt, vragen wij je om ons binnen de 2 dagen te contacteren via het contactformulier. We hebben zeker ook foto's nodig van de schade, zodat we een schadeclaim kunnen indienen bij transporteur. We kunnen geen terugbetaling doen zonder foto's.
Wasvoorschriften voor kledingitems
Hoe was ik mijn item?
Zorg dat je deze instructies goed volgt voor al onze items, zodat deze (of de prints) niet beschadigd geraken:
1. Was je item binnenstebuiten.
2. Was je item met de hand of in de machine op max. 30°C.
3. Gebruik een zacht wasmiddel.
4. Gebruik nooit bleekmiddel.
Hoe droog ik mijn item?
1. Droog je item niet in de droogkast.
2. Hang je item te drogen aan de lijn, tot het volledig droog is.
3. Wring je item niet droog.
Hoe strijk ik mijn item?
1. Strijk je item binnenstebuiten en strijk nooit rechtstreeks op de print.
2. Strijk op medium warmte.
3. Gebruik nooit stoom.
Wasvoorschriften voor stoffen
Wanneer je je stof ontvangt, dan moet je die altijd wassen, om te vermijden dat die krimpt nadat die geknipt en genaaid wordt.
Zorg ervoor dat je je stof wast (liefst in een wasnetje, om verkleuring door wrijving in de wasmachine te voorkomen). Gebruik een mild wasmiddel. Droog je stof niet in de droogkast, maar hang die open om te drogen.
Zodra je stof gewassen en gedroogd is, zorg er dan voor dat je die strijkt (liefst op de achterkant van de print), zodat, wanneer je die knipt, de stof mooi plat is.
Na het knippen en naaien, was en droog het afgewerkte stuk dan op dezelfde manier. Hierdoor blijven de kleuren van de print zo lang mogelijk levendig.
Beschadigde print
De print van mijn shirt is losgekomen, wat moet ik doen?
De prints op al onze items worden met heel hoge temperaturen aangebracht op het textiel. Daarnaast voeren wij heel strenge kwaliteitscontroles uit, om zeker te zijn dat alle prints perfect gehecht zijn op je item.
Als, na het niet volgen van de onderhoudsvoorschriften, de print losgekomen is, raden wij aan om aan de achterkant van je item te strijken, na het herpositioneren van de print. Gebruik geen stoom.
Productie en gebruikte materialen
Hoe wordt mijn item gemaakt?
90% van al onze items zijn gemaakt van 100% biologisch, fairtrade katoen.
Eens je bestelling is geplaatst (en het nodige proefje goedgekeurd is), snijden wij zorgvuldig het gekozen en goedgekeurde ontwerp in de juiste kleuren. Dit wordt dan op hoge temperatuur op het gekozen item geperst. Beide processen moeten zorgvuldig en nauwkeurig, en met veel liefde uitgevoerd worden, om te zorgen dat jij zeker blij bent met je aankoop!
Wanneer je stof koopt, plaatsen wij je bestelling bij onze Kroatische partner, die je stof met ecologische verf (op waterbasis) en bio-afbreekbare inkten print. Deze verf en inkt is niet schadelijk, vrij van giffen en gecertificeerd met een OEKO-TEX Eco Passport.
Waarom biologisch katoen?
De meeste van onze items zijn gemaakt van 100% biologisch, fairtrade katoen. Ze worden gemaakt in goede werkomstandigheden, in een proces dat milieuvriendelijk is, rekening houdend met biodiversiteit, lokale omgevingen en het klimaat.
Je vraagt je misschien af waarom? Wij doen dit omdat we om mensen en de planeet geven. We willen biologische mode toegankelijk maken voor iedereen en ons eigen kleine deel doen om dit een betere planeet te maken.
En met onze coole designs? Biologisch zag er nog nooit zo goed uit!
Cadeaubon
Hoe koop ik een cadeaubon?
Ga naar 'Cadeaubon' op de website: https://kmleon.be/products/gift-card en kies het gewenste bedrag. Dit zal dan het bedrag zijn dat wordt toegevoegd aan de cadeaubon. Je kan een bedrag kiezen tussen €10 en €250. Kies het gewenste aantal cadeaubons dat je wil aankopen. Als je bijvoorbeeld 2 kaarten van €10 koopt, krijg je een totaalbedrag van €20, verdeeld over 2 kaarten.
Klik op 'Bestel nu' en ga verder met shoppen of rond je aankoop af.
Eens je je cadeaubon aangekocht hebt, krijg je deze per e-mail (PDF). Deze bevat dan het gekozen bedrag en een unieke kortingscode. Je kan deze bon dan afprinten of doorsturen naar de ontvanger. Zij kunnen dan de kortingscode invoeren bij het betalen.
Het bedrag op de cadeaubon moet niet in 1 keer gebruikt worden, maar moet wel opgebruikt worden voor de vervaldatum.
Alle cadeaubons zijn 1 jaar geldig.
Hoe gebruik ik een cadeaubon?
Het bedrag op je bon moet niet in 1 keer opgebruikt worden, maar moet gebruikt worden voor de vervaldatum. Als je nog een bedrag over hebt op je bon, kan je dit gebruiken voor een volgende aankoop.
Welk bedrag heb ik over op mijn cadeaubon?
Als je niet zeker bent welk bedrag er nog over is op je cadeaubon, kan je ons een e-mail sturen (info@kmleon.be) of ons contacteren via het contactformulier en wij laten je dan zo snel mogelijk het resterende bedrag weten (binnen 24u).
Kleuren en maten van kledingitems
Welke maten zijn er beschikbaar?
Alle beschikbare maten staan aangeduid in de beschrijving van elk item. Een matentabel staat bij de foto's van elk item.
Afmetingen kunnen afwijken. Hou een variatie van 5% in overweging.
Om de correcte maat te bepalen, naam je je favoriete shirt, leg het plat neer en meet het van de ene kant naar de andere. Neem de afmeting die het dichtst is bij de aangegeven afmetingen. Val je tussen twee maten, neem dan de grootste maat.
Welke kleuren zijn er beschikbaar?
Alle beschikbare kleuren staan aangeduid in de beschrijving van elk item. Een overzicht van alle kleuren staat bij de foto's van elk item.
Hou er rekening mee dat, hoewel alle items met zorg worden gefotografeerd en beschreven, niet alle schermen alle kleuren correct kunnen weergeven. Contacteer ons met alle eventuele vragen over het kleur of de afmetingen van items voor aankoop.
Kleuren en maten van stoffen
Welke stoffen zijn er beschikbaar?
Al onze stofontwerpen zijn beschikbaar op de volgende materialen:
-bio klassiek katoen
-bio katoen popeline
-bio katoen satijn
-bio tricot
-bio stretch tricot
-bio interlock tricot
-jogging stof
-sport lycra
-gerecycleerde zwem lycra
-minky
-fleece
-bio keperkatoen
-bio keperkatoen zware kwaliteit
-bio katoen canvas
-bio mousseline
-satijn
-crepe georgette
-waterdichte taft
-linnen
Als je niet zeker bent van de soort stof, of van de print, aarzel dan niet om ons te contacteren, dan kunnen we de aankoop van een staal regelen, van de gewenste stof(fen).
Meer info over onze stoffen vind je hier.
Contact opties
Hoe kan ik KMLeon contacteren?
Er zijn 2 manieren op ons te contacteren:
1. Stuur een mail naar info@kmleon.be.
2. 2. Gebruik het contactformulier: https://kmleon.be/pages/contact-us
We beantwoorden je bericht binnen 24u.
Wie zit er achter het merk?
Ik ben Lisa, de zeer competente baas, ontwerper, social media manager, hittepers-operator en koffiedame (en daarnaast nog heel veel andere taken) van KMLeon. Ik ben een dertiger met een liefde voor mode, handgemaakte items en originele ontwerpen. Geboren en getogen in het mooie België!
Waar vind ik KMLeon?
We zijn hier gelegen, op deze website! Wij hebben geen fysieke locatie, maar wil je je bestelling komen afhalen, contacteer ons dan om een afspraak te maken.
Ons hoofdkantoor is gelegen te Zomergem (Lievegem), België.
Waar kan ik KMLeon vinden op social media?
Je kan KMLeon hier vinden: